Kerst sfeer - Reisverslag uit Malta, Malta van Carol Nobbe - WaarBenJij.nu Kerst sfeer - Reisverslag uit Malta, Malta van Carol Nobbe - WaarBenJij.nu

Kerst sfeer

Blijf op de hoogte en volg Carol

08 December 2013 | Malta, Malta

Zo over 2 weken begint mijn 1ste en laatste vakantie in mijn stage periode. En dat vier ik in Nederland. Heb er echt zin in om iedereen weer te zien :). Op stage word het steeds beter. Ze betrekken me goed bij bepaalde projecten. Ik bekeek zijn site en heeft is best wel belangrijk voor Malta. Hij heeft in 2012 de studio van Eurovisiesong festival ingericht. En in Valletta zat ik op een bankje bij een belangrijk gebouw (weet niet meer waar het voor diende) maar daar is ook een fontijn en die sproeit op het ritme van de muziek. Blijkbaar heeft hij dat allemaal verzonnen en uitgevoerd best bijzonder om daar nu zelf stage te lopen. Hij maakt project ook op zijn eigen manier hij verdiept echt heel erg in het werk en maakt er zijn eigen swing aan. Bijvoorbeeld voor 1 project moet hij een appartement in richten. De klant heeft wensen en daar hout hij ook aan maar hij maakt ook voor de klant schilderijen die hij gebruikt met het inrichten. En er is ook een project het in richten van een hotel en wensen is dat het het element krijgt van Malta. Hij heeft dus verzonnen om alle kamers zijn eigen thema te laten krijgen je hebt bv. Napoleon, Bordello, Neolithic, Arabic enz. Het is ook een erg bijzondere man hij maakt ideeen op papier stuurd het naar de mensen die er werken en niemand begrijpt er vaak wat van. Ben blij dat ik hier stage loop er zit een grote uitdaging in en ik krijg nu echt alle dingen te leer wat ik op school heb geleerd. Van Photoshop tot Stijlenleer. Ook is het gezellig in het bedrijf en ik kan steeds iets beter Maltees verstaan. Na verstaan. Als je goed luisterd zitten er soms engelse woorden door heen en je kan door de tonen in hun stem horen waar het over gaat. Of ze boos zijn of blij zijn of iets grappig bedoelen. Maar ik denk vaak dat ze ruzie maken. Dat is ook logisch want als ze tegen elkaar praten is het net of de 3de wereld oorlog begint. Ook als je in het restaurant zit. Iedereen schreeuwt, je moet schreeuwen om er bovenuit te komen. Deze week was ook sinterklaas. Ik was eerst vergeten dat sinterklaas was maar ik heb het geviert bij de dochter van mijn gastgezin. Okey geviert... hier vieren ze geen sinterklaas. De dochter is zwanger en krijgt een jongentje 'hoe lief'. Maar haar dochtertje en de baby in de buik delen dadelijk de zelfde kamer. Daarom mocht ik hun advies geven over hoe en wat. Dan voel je eindelijk hoe het is om advies te geven. Mensen die echt luisteren en iets met je advies doen. Vind het de laatste tijd steeds gezelliger bij mijn gastgezin, ze beschouwen me als hun dochter. Ze helpen me met alles, ik mag doen wat ik wil, maar toch betrekken ze me in de familie. Hier vieren ze wel kerst. En gezellig hoe de straten er nu uit zien. Allemaal lichtjes en muziek. Dan krijg je pas echt vlinders in je buik als je al die lichtjes ziet en het is donker, en dan hoor je muziek. En je hoord allemaal andere talen om je heen en verschillende culturen. En je ziet mensen dan wachten op de bus maar ze hebben het koud dus gaan ze maar op de muziek dansen. Ja hier krijg je echt het kerst gevoel ondanks dat het hier niet sneeuwt.

  • 10 December 2013 - 13:18

    Marijke:

    Wat leuk dat het goed gaat.En wat een uitdaging.

  • 10 December 2013 - 13:42

    Renate:

    Hoi meid! Superleuk om te lezen dat je je steeds beter op je gemak voelt en dat je het leuk vindt. Tot over een aantal daagjes meid! We gaan het supergezellig maken hier! :)

  • 10 December 2013 - 21:25

    Anja Lansink:

    Ha die carol,

    Lees ik nu je verslag overdoe stage, wat super! Dat klinkt goed zeg om bij. Een beroemdheid stage te lopen en wat goed dat je nu theorie in de praktijk kunt plaatsen .
    Fijn voor je dat je de kerst thuis kunt vieren, misschien spreken we elkaar. Nog en horen je verhalen.
    Hoe vind je Valetta ? Erinn,Marnix en ik zijn er jaren geleden in de voorjaarsvakantie geweest. Ik vond Malta wel mooi , maar druk.

    Tot ziens

    Anja lansink

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Malta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2014

Mijn allerlaatste reisverslag.

07 Februari 2014

Een verslagje

18 Januari 2014

Il-gurnata t-tajba. (goeiedag).

05 Januari 2014

Back in Malta

17 December 2013

Appartement.
Carol

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 7165

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: