Appartement. - Reisverslag uit Malta, Malta van Carol Nobbe - WaarBenJij.nu Appartement. - Reisverslag uit Malta, Malta van Carol Nobbe - WaarBenJij.nu

Appartement.

Blijf op de hoogte en volg Carol

17 December 2013 | Malta, Malta

De laatste week en daarna VAKANTIEEE!!!!! Wat het is daar zin in. Ik moet nodig naar huis om nieuwe schoenen te halen en oude kleren terug te nemen naar Malta. Hier zijn de kwaliteit van schoenen niet al te best. Dat kreeg ik te horen in de bus. Er zaten een paar Nederlanders in de bus en hun spraken over schoenen, dat hun liever bij van Haren schoenen kunnen halen omdat daar de kwaliteit beter is dan hier in Malta. En oude kleren. Toen ik hier in Malta kwam heb ik nooit verwacht dat ik meubels moet gaan schuren en verven en meubels moet tillen in een pand wat hun nog moeten schilderen. En daar in dat pand wie half af was, was ik gisteren en vandaag. Het is een donders mooi pand. Wanneer je met de lift omhoog komt en de deur open doet zie je de zee en je ruikt het want er zaten nog geen ramen in. Beter ook want alle meubels worden via het balkon omhoog gelift. Wist nooit dat er speciale mensen zijn "lifters' die zo'n wagen mogen bedienen. Dacht bij me zelf iedereen kan toch op dat knopje drukken en de ladder monteren aan het balkon. Maar goed toen de meubels op het balkon waren moest iemand gaan leiden waar alles moest komen. Dat mocht ik gaan doen want mijn collega moest beneden blijven om met leveranciers te praten. Probleem alles is in het Italiaans. Ik leer nu wel Maltees maar ik kan geen Italiaans. Ik kwam er toch uit en alles ging aardig goed. Alleen we hadden bijna geen ruimte om alle meubels te plaatsen. Plannen kunnen ze hier niet. De muren waren nog niet geverfd. In de kamers waren de voeren ook nog niet bedekt en schoongemaakt. Drama. Dus ik luisterde niet meer naar de schilder want dat kon gewoon niet we moesten de meubels plaatsen. Hij boos natuurlijk. Maar alle meubels moesten naar binnen dus heeft hij pech. Die schilders hier schieten echt niet op. Wanneer ik ze zie hebben ze steeds een rook pauze. Beetje laks zijn ze hier wel. Ik had ook een gesprek met 1 van de mensen die de meubels tilde. Ik zei "Hier in Malta is best goedkoop wonen niet waar?' De man zei 'Ja dat klopt sommige delen maar bij de zee is gigantisch duur, dit appartement is ong. een 1000.000 euro'. Dat zal best een rijke vent zijn. Toen kreeg ik te horen dat het een man is uit Libië. Op dat moment vond ik een 1000.000 wel okey. Vandaag zag ik die man. Wat kan hij zeuren zeg. Ik vind Libiers zulke verveelde mensen. Tuurlijk niet iedereen sommige kunnen best aardig zijn. Maar de meeste komen uit een olie industrie dat betekend hun zijn rijk. En hier in Malta denken hun dat ze de baas zijn en dat hun alles kunnen maken. Toen destijds een klas genootje van Iels kreeg een drankje aangeboden van een Libier en ze nam het aan maar hun denken dan gelijk dat zij zijn vrouw is. En dat hij haar als een hondje kan commanderen. Een anders meid ging als een keer stappen en een Libier vroeg haar op de foto en zij wist als ik op de foto ga dan ben ik zijn "vrouw". Dus zij zei nee tegen die gene. Hij ging naar zijn vrienden hij zei dat zij een slet en een hoer was omdat zij niet op de foto wou met hem. En de vrienden deden ook natuurlijk mee. Er zullen best wel aardige tussen zitten maar op het moment nog weinig. En de man die de eigenaar is van dat appartement. Die had zelfs tegen mijn praktijkleider geschreeuwd. Waar blijft die opvoedig? Op het laatst was alles goed. En hij de man kwam naar mij een mijn collega toe en gaf ons beide 10 euro. Snap niet waarom. Wou het niet aannemen heb gezegd dat ik het niet hoeft. Maar dan wouden ze boos als je 'nee' zegt dus heb in mijn stage nu 10 euro verdient.

  • 20 December 2013 - 14:38

    Mams:

    Leuk verslag.Gelukkig halen wij je weer op.GEZELLIG samen kerst te vieren en dagen om samen te zijn.Eindelijk is de club dan weer compleet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Malta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2014

Mijn allerlaatste reisverslag.

07 Februari 2014

Een verslagje

18 Januari 2014

Il-gurnata t-tajba. (goeiedag).

05 Januari 2014

Back in Malta

17 December 2013

Appartement.
Carol

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 7174

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: