Een verslagje - Reisverslag uit Malta, Malta van Carol Nobbe - WaarBenJij.nu Een verslagje - Reisverslag uit Malta, Malta van Carol Nobbe - WaarBenJij.nu

Een verslagje

Blijf op de hoogte en volg Carol

07 Februari 2014 | Malta, Malta

Zo vandaag al weer vrijdag. En dadelijk lekker gaan stappen en met wie.... Met oude klasgenoten van IELS. Echt hilarisch hoe je met mensen uit kan gaan waar je nooit contact mee had. Ik zal het verhaal uit leggen. Toen die tijd in IELS Waren er ontzettend veel libiers. In mijn klas waren en ook best wel veel.
Maandag keek ik op mijn facebook en 'hey kijk een daar een partymaker van de afternoon class wou me toevoegen als vriend hij. En in eens kreeg ik een anders gesprek met een andere libier. Met hem nooit gepraat en hij zat ook niet bij mij in de klas of zo. Na ja ik hou van contacten leggen met ander mensen.
Ik vind het fijn om meer te leren van andere culturen en iedereen is uniek dus waarom zou ik niet met iemand gaan praten. Alleen wel een beetje vreemd waarom hij niet gewoon contact kon leggen op school. Maar dat het op facebook moest. We gaan dadelijk met meerdere mensen van IELS dus ik ben benieuwd of ik nog andere bekenden zie.
Vorige week had ik mijn jeep tour. OMG de ergste week van Malta kwam op die dag. Over water. Ik was niet alleen in de jeep er was nog een Nederlander een stel uit Ierland en een stel uit Israel. Die man uit Nederland die ging Nederlands tegen mij praten dus ik maakte voor dit keer een uitzondering en ging ook Nederlands praten. Echt zo vreemd om weer Nederlands te praten.
Wat hebben wij Nederlanders een verschrikkelijke taal. Die G en die O en die M alles het klink zo vreemd. En zeuren dat die man dé. Ik weet Nederlanders zeuren veel. Het is zo'n perfect land maar toch moet het beter en beter en beter. En we leggen de lat zo hoog dat er steeds meer regels en regels komen. Ik kreeg gewoon steeds hoofdpijn wanneer hij tegen mij zat te zeuren hoe verschrikkelijk zijn liefdes leven is.
En hoe vervelend zijn werk wel niet was. En hoe verschrikkelijk het eten wel niet is. En hoe spuug lelijk zijn hotel was etc. Ik kwam net ff uit mijn stress zone. En kreeg ik dit. Maarja ben blij dat hij zijn verhaal kwijt kon. Misschien geeft dat een ongelucht gevoel. Door dat het weer zo erg was waren en overal meren. Omdat het heuvel na heuvel is ligt er in het midden heel veel water. En die man die kon me toch rijden.
Ik zat voor in was echt mega cool. Soms kreeg je gewoon een hartaanval omdat er zo veel water tegen de ruit kwam dat je gewoon een sec of 2 niks kon zien. En in de tour heb ik veel mooie plekken gezien. Zoals popye village. Daar hadden ze ik dacht in 1970 de film popye opgenomen met robbie williams. En we kwamen bij een plek waar waar de film troy is opgenomen met Bret Pit. Ook zagen we de beauty van de natuur. Om verliefd op te worden.
Ben trouwens best blij dat ik het tegen overgesteld van perfect zie. Okey niet helemaal het tegen overstelde maar Malta is toch wel wat anders dan Nederland. Toch wel heel veel anders. De wegen zijn niet zo goed, en ze houden zich niet altijd zo goed aan de regels. Bijvoorbeeld je gaat naar een gebouw wat ze aan het restaureren zijn niemand draagt gehoor bescherming of een helm. Of ze rijden auto met soms wat alcohol in het bloed.
Echt grappig als je het ziet. Doe het om zijn Maltees doe het relaxed. Geweldig.

De zee met rotsen en het groen. I love it.

Omdat het eten hier in malta vaak pasta, pizza etc. of engels is, is het eten nog ongezond soms. Het is gezond om te eten maar ongezond om dat steeds te eten. Daarom zit ik op fitniss. Echt super gezellig. Ik maak gewoon vrienden met Maltese mannen. Het begin met 'A okey dus jij bent een interieur stylist'. En het eindig met 'na het advies zouden we dan wat gaan eten'. Hier hoef je niet zo bang te zijn dat de mannen wat van je willen.
Ondanks dat je veel compilmenten krijgt. Nog nooit zo veel complimenten gekregen in een land. Maar dat hoor je wel vaker in het zuiden van de EU zeggen zijn ze vaker wat opener. Dan geven ze je zo een knuffel, en complimenten zonder er wat van te denken. Ik moet er wel aan wennen. Als het in Nederland zo was dan willen ze gelijk wat. Ik ging vorige week dus sushi eten met de baas van een baby winkel. Moest advies geven hoe zijn winkel meer 'welkom' roept.
Na de sushi gingen we naar paceville. Eerst voelde ik me zo'n dame die met oude mannen gaat dates. Dat we gewoon vrienden zijn. Maar hij leerd me steeds beter om de mens te begrijpen. Ik bedoel mensen zijn toch veel het zelfde maar toch zo verschillend. Als ik bijvoorbeeld die deur lelijk vind en de ander vind het mooi dan is dat zo. Je moet de mensen niet veranderen. Ook als je bijvoorbeeld een dame ziet die danst in veel te korte kleren. Dan vinden mensen het gelijk vaak sletten gedrag.
Maar als die gene dat fijn vind om zo rond te lopen. Moet je dat accepteren je moet die mensen niet veranderen hun zijn hun jij bent jij. Blijf gewoon bij je zelf. Als je bijvoorbeeld praat en ze is super aardig en dan krijg je te horen ze is een prostiuee. Waarom zou je raar gaan denken over haar. Alleen omdat ze prostiuee is. Tuurlijk niet het is maar een beroep.
Die man geeft me een heel ander beeld. Niet meer zo'n beeld van 'die man is knap en elke nacht gaat hij met zoveel meiden naar zijn hun dus hij is een player'. Nee denk nu meer van na hij vind dat leuk laat hij zijn leven leven. En dat laatste is openminded denken. En als je openminded kun denken zie je de persoon ook veel beter. Die man leerde mij ook als je de wereld op een positieve manier benaderd krijg je ook positiviteit terug. En het klopt. Tuurlijk soms zal het tegen vallen maar
dat kan altijd gebeuren. Beur je zelf op zeg tegen je zelf hallo ik ben .... En wat is het leven toch mooi. Blijf lachen dan voel je ook al een stuk beter.

Trouwens deze week hebben we een nieuwe meid op het werk. Ze is gewoon een stagiair en ze komt uit Frakrijk, Parijs ze komt 4 maand stage lopen. Maar haar Engels is verschrikkelijk. Tuurlijk mijn Engels is ook niet zo geweldig. Maar als iemand wat zegt tegen mij dan versta ik het en ik kan terug praten. Alleen haar probleem is ze kan het niet verstaan en ze kan ook niet praten.
Het ergste is nog als we iets willen uitleggen verstaat ze ons niet. Daarom moeten we steeds google translate gebruiken. Ik vind het wel knap dat ze hier naar Malta komt om stage te lopen. Veel mensen blijven toch liever in hun eigen land. Maar ik vind toch als je naar het buitenland gaat moet je opsemist de taal verstaan. Want als je een opdracht krijgt moet je het toch echt kunnen uitvoeren.
Maar ik help haar graag. Op mijn language school waren en veel mensen die niet zo goed uit de voeten konden komen met de engelse taal. Maar als je veel met je handen en voeten praat dan komt dat vaak wel goed.

Malta ligt dicht bij Italie. Daarom is hun taal ook gemixt met Italiaans, Frans en Arabisch. Maar dinsdag was blijkbaar iemand neergeschoten hier in Malta door de Mafia. JE moet weten Malta is 1 van de veiligste landen van de wereld. En in elk land is criminaliteit. HEt is nu ong. al 10 jaar dat er steeds meer mensen van het buitenland naar Malta gaan.
Dus de criminiteit word ook steeds groter. Daarom je moet goed op letten. Maar maak het niet te bond want strak wil je met niemand meer omgaan omdat iedereen in je ogen gevaarlijk is. Ik ga zo met mensen mee in de auto om van plek naar plek te gaan maar ik weet met wie ik om ga.

Nu heb ik wel genoeg getypt. Ow trouwens morgen ga ik 1 van mijn dromen waar maken. Ik wou altijd al zo graag duiken. En morgen ga ik dus voor mijn eerst kreeg ever duiken. Ben echt benieuwd hoe de wereld in het water er uit ziet.

Ik zou van de week mijn foto's laten zien maar niet op deze site. Het duurd veel te lang om ze te uploaden dus doe het op mijn facebook dat gaat sneller.
Dus als je het interessant vind kijk op mijn facebook wat voor fantatisch land Malta is.

  • 07 Februari 2014 - 22:28

    Mams:

    Leuk verslag.Veel plezier morgen met het duiken.

    Groetjes, de nobbertjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Malta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2014

Mijn allerlaatste reisverslag.

07 Februari 2014

Een verslagje

18 Januari 2014

Il-gurnata t-tajba. (goeiedag).

05 Januari 2014

Back in Malta

17 December 2013

Appartement.
Carol

Actief sinds 01 Nov. 2013
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 7180

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: